jueves, 14 de enero de 2016

LES MALEIDES TAULES DE MULTIPLICAR

Hola a tothom!
Ja han passat les festes de Nadal, hem sobreviscut i tot a tornat a la rutina. 
Les classes recuperen el seu dia a dia i entre d'altres coses, torna amb força l'aprenentatge de les taules de multiplicar, que són el "plat estrella" de segon de primària. 
Recordo quan era petita, que teníem els cartronets de toootes les taules i les apreníem cantant i a base de repetir i repetir i repetir.....sona "trepidant" eh?

El tema de la repetició i la memorització  continuen sent importants en l'aprenentatge de les taules (al cap i a la fi, multiplicar és repetir) però, afortunadament podem comptar amb altres estratègies complementàries que poden ser  (segons el meu parer) igualment importants i al mateix temps més divertides. Variar acostuma a ser positiu pels nens i no podem oblidar que cadascú aprèn d'una manera diferent. Afortunadament les criatures són una clara mostra de la diversitat del nostre món.

Al principi gairebé tots diuen que és molt fàcil però quan arriba la taula del 3....la cosa comença a posar-se tensa. És en moments com aquests, que t'adones que el teu petit ja no ho és tant i comences a suar pensant en el que vindrà...

Jo no sé vosaltres, però el meu fill, quan surt a les 17:00 no vol ni sentir a parlar del cole, i malauradament això no és possible, ja que cada cop porta més deures.

Ja sabeu de la meva "obsessió" per buscar alternatives i maneres d'ajudar al meu peque, així que he fet una petita investigació per internet i he  trobat idees i explicacions interessants. La meva addicció als llibres m'ha dut a adquirir tres publicacions que ara us ensenyaré. De moment, al peque li han agradat, sobretot perquè se surten del que s'acostuma a trobar habitualment a l'escola.

El primer es titula "Así se aprenden les tablas de multiplicar", de Susana Obrero Tejero. Són historietes curtes i divertides que expliquen com un nen a qui no li agrada gens aprendre les taules, troba maneres extravagants de fer-ho.


El segon és "Pizarra de multiplicar" (jo l'he trobat a la botiga on line de La casa del libro). Ofereix alguns trucs i  jocs, a més de poder practicar les taules per escrit tantes vegades com vulguin perquè el material simula la pissarra vileda i poden anar esborrant.





I el darrer és "Malditas tablas de multiplicar". Mireu si és atractiu, que fins i tot el nostre gat se l'ha intentat menjar...
També ofereix trucs, jocs i activitats per aprendre les taules i anima als nens a anar desmuntant el llibre a mida que les vas aprenent. Com que el format és de llibret de passatemps  no sap tan greu "trencar-lo". Sota el meu punt de vista, el fet de presentar-lo com una "crítica" fa que els resulti més atractiu (almenys per al meu fill).





A més d'aquests llibres, he baixat una app gratuïta al mòbil que es diu  10 monkeys multiplication. El joc és l'excusa per fer-los practicar les taules. La vaig trobar llegint un enllaç que us deixo ara  mateix que es diu "7 recursos per aprendre a multiplicar". Dels que he llegit per internet és el que més pràctic i interessant vaig trobar.

En fi, si els vostres angelets són com el meu i "odien" l'escola, potser us és útil aquest post. Només espero que puguem anar sortejant cada repte nou que se'ns presenti.



Calvin & Hobbes de Bill Watterson








No hay comentarios:

Publicar un comentario